Sziasztok,

Tudom ritkán irok, de elég fura az angol billentyűzeten, na de gondolom ez érdekel titeket a legkevésbbé. Hát hol is kezdjem. Ezen a héten csütörtökön találkoztam egy fotóssal akit Justinnak hivnak. Egy segédet keres kisebb munkára. A feladat az lenne, hogy negativról kellene scannelni képeket majd azokat retusálni szépen. Mondtam neki, hogy az szerintem menni fog (le is töltöttem egy ilyen okatató videót szóval mostmár tuti). Aztán természetesen beszélgettünk mindenről. Kérdezte, hogy honnan jöttem és mi a célom. Elmondtam a kis történetemet és ő figyelmesen végighalgatott. Azt mondta mivel ezért a munkáért pénzbeli juttatást nem tud adni, cserébe tanitani fog és elmond mindent. Azt mondta kezdjül az alapoktól és mindig csak arra koncentráljak ami engem valójában érdekel. Ha végzek bármilyen fotós munkát abba is csempésszem bele az én valómat. Nem szabad elveszni ebben a mocsokban ami most a fotózásban van-mondta Justin. Elmondta amit már szerintem mindenki tud, hogy hihetetlen nagy igénytelenség van a fotózás területén, ma már mindenki fotósnak hiszi magát aki vesz egy automata digitális gépet- fogalmazta Justin és folytatta-"Nem szabad engedni ennek, mindig legyél egyedi sose állj be azok sorai közé akik csak dokumentálnak, meg megvesznek mindent közben semmit sem tudnak magáról a fényről - eléggé ki volt borulva-, hogy gondolja az a mostani fotós magát sztárnak aki csak másol?? Egyszerű a képlet, megvesznek három lámpát és jól bevilágitják amit kell, még a hülye is megtudja csinálni nem kell fotósnak lenni hozzá- igaza van - én sose használtam műfényeket, mindig természetes fénnyel dolgoztam, mert a nap legjobb fényforrás és aki nem érti a napból jövő fényt és nem tudja azt professzionálisan kezelni, hogy mer műfényekhez nyúlni???" Folytathatnám de a lényeget biztosan értitek. Szóval miután kibeszélte a fájdalmát elárulta, hogy már nem fotózik senkinek csak magának. Azt mondta segit, megmutatja az utat, de ne várjak sokat, mert nagyon nehéz lesz! Ezért jöttem ki - gondoltam magamban. Az elejétől fogunk kezdeni mindent ad egy filmes gépet és csak avval fotózhatok a digitálist felejtsem el és a vakut is, mert csak akkor találom meg magam. Persze ez nem munka lesz, hanem segit megtalálni a saját stilusomat és gondolkodásomat amit már sejtek hogy mi, de sosem árt a segitség. Ezután megegyeztünk, hogy hétfőn megyek és el is kezdjük. Utána sokat gondolkoztam, hogy ez tényleg nem lesz egyszerű de mindegy. Hazamentem és megebédeltem majd elmentem az Adorama fotós boltba, hogy kinyomtassam a képeimet. Ők dolgoznak a legjobb áron és profi minőségben. Ötven dollárt fizettem 11 darab 2OX3Ocm képért és 1O darab 8X1O inches képért ami nem tudom, hogy hány cm, de szerintem A4-es méret. Szóval ez volt 5O dollár és másnap déllre kész is lett! Otthon 1 db 2OX3O cm-is kép 1OOO ft ami 5 dollár itt meg 2. Szóval a lényeg, hogy másnap elmentem a képekért és vettem rá még egy védőfóliát is. Szerencsére találtam EU-USA átalakitót szóval végre fel tudtam tölteni az akksimat a D2OOban. Teljesen felkészültem az estére, de azért ittam 2 feles hazai bátoritót, mert az sosem árthat. Köszi szépen a családomnak hogy gondoltak rám és elküldték ezt a finom hazait! Mostmár bátor voltam! Felöltöztem (ing,zakó, farmer) és elindultam. Mikor odaértem elég nagy tömeg volt kint. Elmentem megvettem a szivacsos falat amir a képeket tettem. Ez egy fekete szivacsos anyag ami kb 3 méter magas és 1-1,3O széles. Feltettem rá a képeket szépen. Akkor már minden kiállitó ott volt és csinálta a saját kis munkáját. Közben bemutatkoztunk és beszélgettünk. Nagyon jó társaság volt! Mire kész lettünk és felállitottuk a saját anyagainkat még 1 óra volt a kezdésig. Addig az egyik grafkisművésszel Kon-nal beszéltem. Elmesélte, hogy szingapúrból jött és 2O éve van már itt az Államokban. Mondta, ha bármi segitségre szükségem lenne bizalommal szóljak neki. Elkezdődött jöttek a vendégek és körbe körbe mentek, alaposan végignézve minden munkát. Addig mi a pultnál beszélgettünk. Az egyik pillatban az egyik fal ledőlt majd utána másik is, mert a légkondi igen erősen dolgozott. Az egyik az enyém volt, de semmi gond, visszaállitottam és kész. Telt múlt az idő és lassan a végéhez ért a bemutató, volt élő zene és divatshow is. Egyszer odajön hozzám egy alacsony hölgy és megkérdezi ki csinálta ezeket a képeket- válaszoltam hogy én- nagyon örült, hogy végre megtalált mert nagyon tetszenek neki a képeim és szeretne később talákozni vele, mert egy make up cégnél make up artist és szerinte, sok közös dolgunk lenne, mert kellene nekik fotós. Odaadtam a névjegykártyámat és ő is az övét majd később távozott. Éredekes volt, hogy az este folyamán, többen kérdezték, hogy mióta vagyok profi fotós? Hát mondtam hogy még közel sem vagyok profi fotós, de köszönöm a bókot :D.  Véget ért a kiállitás és minden ami ehhez a rendezvényhez tartozott. Utána volt valami hip-hop party ahol maradtunk és jól éreztük magunkat, bár tőlem távol áll ez a zene, de most jó volt! Szóval hajnal 4 ig bohóckodtunk, majd elindultam hazafele a metróval. Természetesen elaludtam és a végállomáson keltem fel. Mikor felkelltem, előttem épp akkor kelt fel egy mexikói hapsi is egymásra néztünk majd körül...sehol senki csak mi félálomban...hát vissza is aludtam, mert a metró úgyis megfordul, max megyek pár kört :D Szerncsére épp akkor ébredtem fel amikor az én megállomban állt a metró "felpatantam" majd hazaindultam és bezuhantam az ágyba. A szombat avval telt, hogy Discovery sorozatokat néztem :) Ma  reggel elmentem fotózni ezt azt és fel is dobtan a wiwre és az arckönyvre :D, de ide is fel fogom tenni. Hát ez volt mostanság, holnap találkozom Selenia Perez-el a make up os artisttal és reggel megyek a fotóshoz Justinhoz dolgozni. 

Majd később jelentkezem! Sziasztok!

A bejegyzés trackback címe:

https://iond.blog.hu/api/trackback/id/tr971578878

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zsotyi 2009.12.07. 01:26:05

Héhéhéééj!
Szóval lett pozitív eredménye a kiállításnak :P! Grat!
Csak így tovább..
Az meg külön öröm, hogy nélkülünk is PAR-TAAYzol..

iond 2009.12.14. 06:52:17

@Zsotyi: Hát kb. ott ahol nem is sok fa van és nem is olyan kevés :D Kb háromnegyedes nagyitásnál középen :D
süti beállítások módosítása